maanantai 23. maaliskuuta 2009

Vain heikko nainen

Minä. Haluan säilyttää kasvoni. Anteeksi. Tarkoitan tietysti, että halusin säilyttää kasvoni ja edes rippeen itsekunnioitusta.

Eräs nuorehko mies ihmetteli, miksi. Siis, miksi valehtelin, että olen päässyt yli ja valmis olemaan vain ystävä, kun en kuitenkaan ollut. Kysymyskin kertoo, että kyseessä on vilpitön nuori ihminen, joka ei ole kokenut suurta tuskaa siksi, että joku on iskenyt tikarin sydämeen kahvaa myöten. Ihanaa, että niitäkin on, mutta valitettavasti elämällä on tapana antaa opetuksensa aikojen saatossa...

Minun olisi siis pitänyt olla rehellinen ja sanoa, että tuntuu pahalta, itken, suren, en saa nukuttua, en pysty syömään, en voi elää ilman häntä. Että olen helvetin vihainen, kun minulle valehdeltiin, minua vedätettiin ja kusetettiin silmiin katsoen. Että haluan hänet itselleni takaisin, että haluan hänen jättävän uuden naisensa, koska olen... mitä ? Itkevä, säälittävä, peräänruikuttava raukka ja luuseri. Hienoa.

Olisiko jonkun olo helpottunut, jos olisin toiminut noin ? Minä olisin tosiaan ollut roikkuva nainen, joka ei tajua luovuttaa, kun on hävinnyt kilpailun... jota ei tosin tiennyt olevankaan. Juu, ei olisi helpottanut. Miehen ego olisi vain kasvanut peniksen ohi heittämällä, jos tuon olisin toteuttanut. Kiitos, mutta ei kiitos.

Esittämällä kovempaa, tyynempää, huolettomampaa, iloisempaa ja ystävällisempää, mitä olinkaan, säilytin kasvoni. Tai edes osan niistä. Perkelettäkö sillä miehellä olisi pitänyt olla yhtään parempi olo kuin minulla ? Vähättelemällä suhteen merkitystä ja rakkauden suuruuttaa sain edes hitusen paskaa oloani siirrettyä hänelle. Enemmänkin olisin antanut, jos olisi ollut siihen valta. Vaikka kaiken, mutta sitä ei minulle suotu.

Ja sitten haluaisin todella nähdä sen miehen, joka rehellisesti joutuessaan petetyksi ja jätetyksi, kertoo naiselle, joka on päässyt jo suhteen yli ja siirtynyt pelilaudalla seuraavaan ruutuun, että suree ja haluaa hänet takaisin hinnalla millä hyvänsä. Valmiina tekemään mitä vain suhteen eteen. Miehen, joka on valmiina nöyrtymään naisen edessä ja samalla henkisesti kastroimaan itsensä. Sellaista ei ole syntynytkään ! Eikä synny.

Eli valehtelin ja, fox, valehtelen tarvittaessa toistekin !

Ei kommentteja: