torstai 19. elokuuta 2010

Huono omatunto FB:sta !??!

Ihan pervoa, suoraan sanottuna !

Liityin FB:iin joskus 3 vuotta sitten. Edelleenkin minulla on siellä kokonaiset 3 kaveria, joista 2 olen hyväksynyt 6 kuukautta sitten. (No, on minulla 4.kin kaveri, mutta hän on jotenkin neuroottinen, koska välillä on siellä ja sitten taas ei ja sitten 'haamuna' ja välillä ihan 'oikeasti'... Ota nyt siitä selvää.) 1 kaveri oli ja meni, mutta nyt siis saldo on 3 kappaletta.

Eräs näistä kavereista on siis sellainen, jonka hyväksyin viime keväänä, jolloin hän liittyi FB:iin ja tarvitsi jonkun, jonka kanssa 'harjoitella' sitä. Siis minä. No, hänen kauttaan sitten useat yhteiset ystävämme ovat huomanneet, että minäkin olen siinä yhteisössä, vaikkei minua sieltä löydä hakemallakaan. Eli olen kyllä saanut näitä 'kaverikutsuja', mutta olen ne kaikki systemaattisesti torpannut.

Nyt sitten törmäsin toissapäivänä kaupan ovella erääseen tällaiseen 'hyljeksittyyn' tuttuun. Juteltiin iloisesti kesäkuulumisia ja että kohta tavataan muissa puitteissa. Vasta autossa tajusin, että minun olisi kaiketi pitänyt jotenkin selittää hänelle sitä, miksen häntä ollut hyväksynyt kaverikseni. Ja sitten tuli huono omatunto. No, johan nyt on vittu ! Huono omatunto jonkun hemmetin FB:n takia !

Täytyy varmaan laittaa sähköpostilla joku yleinen tiedote torpatuille kavereille, etten käytä FB:ia lainkaan eikä siinä, että olen heidät estänyt tulemasta kavereikseni, ole mitään henkilökohtaista. Pidän vain kavereihini mieluummin yhteyttä muilla tavoin, kahden välisin keinoin, kuin niin, että koko revohka tietää, milloin katselen ulos ikkunasta tekemättä mitään. (Tiedän, mutta käytän mieluummin muita sähköpostejani kuin niitä FB:n viestejä.)

Sen verran tunnusta FB:ia käyttäneeni, että eräänä hiljaisena blogi-iltana etsin sieltä vanhoja, ja vähän uudempiakin, tuttuja. Yllättäen tuli vastaani hyvä työkaverini, jonka kautta sitten löysin erään toisen samassa firmassa olevan tutun. Ja meinasin pyörtyä. Kun normisti tutuillani on ollut vähän alle 100:sta reiluun 400:aan kaveria, niin tällä verkostoutumisen ihmeellä oli yli 800 kaveria 'lärvikirjassaan' !!! Että sillä viisiin. Enpä viitsi kommentoida, koska joillekin FB saattaa olla se sähköinen raamattu, joten sen kun ihmettelen itsekseni vain.

4 kommenttia:

Talon viini kirjoitti...

Luulin että otsikon FB tarkoittaa fuck buddya. Plääh, aina vaan facebook.

justiina kirjoitti...

Anteeksi. Olen pahoillani, Talon viini, että kirjoitan blogissani rumia.

Kuka nyt fuck buddysta kantaisi huonoa omatuntoa ?!? Ei tämä täti ainakaan ! Varsinkaan, jos se fb on nuori ja innokas ja kestävä. Jonkun kehäraakin takia voisi pelätä vaikkapa sydänkohtausta. Enkä siksi sellaisiin sorrukaan.

paskanen amme kirjoitti...

ihanaa, sä olet puuma!

justiina kirjoitti...

Hyvä p. a.,

tietysti olen puuma ! Tai ihan tarkkaanottaen cougar ;-)